Σύγχρονες μορφές της Ελευθερίας

Κεντρικό σημείο της εργασίας μας είναι η ελευθερία. Η επιθυμία για την ελευθερία είναι η κινητήριος δύναμη για την κήρυξη της Επανάστασης και για την επιτυχή κατάληξή της. Τι σημαίνει όμως ελευθερία τον 21ο αιώνα; Ποια είναι τα δεσμά που περιορίζουν ή μπορεί να περιορίσουν στο μέλλον την ελευθερία μας;

Για να τα διερευνήσουμε μπορούμε να απαντήσουμε στο ακόλουθο ερωτηματολόγιο και να συζητήσουμε τις απόψεις μας.  

Εργασία

Μελετήσαμε το παραπάνω ερωτηματολόγιο που είχαμε συμπληρώσει με τίτλο: «Η Ελευθερία αλλιώς...» 


Και καταλήξαμε στα ακόλουθα συμπεράσματα:

Σας δόθηκαν δύο ερωτήματα να απαντήσετε (για τη Μακεδονία και τον Καραϊσκάκη) με πληροφορίες που θα βρίσκατε στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι/ες παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε περιορισμός στις ιστοσελίδες πήρατε τις πληροφορίες από μια και μόνο ιστοσελίδα.

Ερώτηση 1: Τι σημαίνει αυτό για την ελευθερία που έχετε σχετικά με τρόπους που αποκτάτε τις γνώσεις σήμερα, αλλά και στο μέλλον; Πώς είσαστε σίγουροι ότι οι πληροφορίες που βρήκατε ήταν σωστές και δεν είχαν μέσα ψέματα;

  • Σας δόθηκε ένα βίντεο με έναν αετό που αρπάζει ένα παιδάκι. Το βίντεο σας γέμισε φόβο και ανησυχία. Αποδείξαμε όμως ότι ήταν ψεύτικο. Επίσης σας δόθηκε μια φωτογραφία με ένα παιδί να κοιμάται ανάμεσα σε δυο τάφους. Η φωτογραφία σας πλημμύρισε στενοχώρια και θλίψη, όμως είδαμε ότι κι αυτή ήταν στημένη.

Ερώτηση 2: Τι σημαίνει αυτό για την ελευθερία που έχετε σχετικά με τρόπους που κάποιος μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε όπως αυτός θέλει; Σήμερα, αλλά και στο μέλλον; Πώς είσαστε σίγουροι ότι αυτό που είδατε ήταν αληθινό;

  • Πληκτρολογήσατε στο Google τη λέξη «Greece» και εμφανίστηκαν εικόνες από νησιά, παραλίες και αρχαία μνημεία.

Ερώτηση 3: Τι σημαίνει αυτό για την εικόνα της χώρας μας; Η Ελλάδα είναι μόνο παραλίες και αρχαία; Συμφωνείτε μ' αυτήν την εικόνα; Γιατί αυτό συμβαίνει; Εσείς τι άλλο θα δείχνατε αν είχατε τη δυνατότητα;

  • Σας βάλαμε το ερώτημα, αν αφήνετε τη μηχανή αυτόματης διόρθωσης να διορθώνει τα κείμενά σας στο word και το 70% απάντησε ότι το κάνει.

Ερώτηση 4: Τι σημαίνει αυτό για την εξέλιξη και καλλιέργεια της γλώσσας μας; To word ξέρει καλύτερα ελληνικά από μας;

Εργασία:

Απαντήστε στα τέσσερα (4) αυτά ερωτήματα με μορφή ενιαίου κειμένου. Μπορείτε να βάλετε έναν πρόλογο κι έναν επίλογο, αν θέλετε

Τα κείμενα που προέκυψαν από την εργασία μπορείτε να τα δείτε εδώ


2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς 
200 χρόνια από την πραγμάτωση μιας επιλογής  
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε